Friday, April 22, 2011

ceriakan hidup mu selalu.. ^_^

Asalamualaikum semua... ok..hari nie..,aku nak merapu lagi...hurmm..nak cita pa ek..?? hurmm... haa..aku taw! aku nak cita pasal sekolah aku..huhu..korang pown mesti ada banyak kenangan waktu kat sekolah dulu kan..?? sama lar aku pown..! ^_^

    Masa sekolah rendah,aku skolah kat SEKOLAH KEBANGSAAN KAMPONG BUKIT..6 ta0n kat skolah 2,mcam experience aku dapat..,gaduh dgn bdak laki..,jadi MC wak2 perhimpunan.,macam2 g arr..tapi,waktu nie aku masih dalam kategori budak baek lagi..,yelarh..mak aku kan cg kat skolah aku..,xkan lar aku nak wat jahat plak kan..huhu..paling best skali bila abes UPSR lar..dah xblajar..,pas2 asyik round satu skolah.! men bawah pokok..hehe...budak2 la katakan...Amalina Ismail..,engat lagi x semua neyhh..?? hehe..huh..?? knpa aku tnya amalina?? yelarhh..dulu kan kitorang satu skolah..sebab 2 lar aku tanya dya.. :)

Masa skolah menengah plak,aku skolah kat 3 buah skolah! skolah aku yg pertama ialah SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BUKIT PAYONG..aku skolah 2 minggu jew kat cnie..so.,xder lar bnyak sgt kenangan aku kat cnie..tapi kat skolah nie larh aku blajar bab cintan cintun neyh..ish3..teruk3..huhu..

                                                                                                                       
    pas2,aku dapat tawaran belajar kat SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN AGAMA SIK.. o0yeahh!! my favourite school!!!! kat cnie lar aku mula blajar hidup berdikari..jadi budak ostel..huhu..mula2 2,mmg lar xbiasa..,hari2 aku tepon mak aku sambil nanges2..o0pss..terlepas plak..jgan bagitau orang laen taw! rahsia kita jew neyhh..hehe..tapi lama2 aku dah biasa..dah xnanges dah..air mata dah xda dah..HAHA..kat skolah nie jugak lar aku blajar jadi budak nakal..hehe..just nakal, ok..bkan jahat tau..! huhu..seronok dok skolah neyhh..wak2 form 1 dgn form 2..,aku xda lar nakal sangat..biasa2 ja..tapi aku lar orang pertama yang mula tido dalam kelas 1 DK..! yeaa!!! ucap lar tahniah kat aku..hehe..bukan senang nak jadi yg pertama..hehe..bila aku dah mula tido dalam kelas 2,kawan2 aku yg laen pown mula lar berjangkit sorang demi sorang..hehe..bukan salah aku taw..depa pi ekowt sapa suruh..huhu..masa form 3 plak.,aku slalu balik prep awal..hehe..selalunya aku selamat sampai di asrama dengan jayanya..,tapi yelarhh..xkan lar hari2 nak selamat kan..kadang2 2 nasib xmenyebelahi aku..maka..aku pon terkantoi dengan warden aspuri..yang nie kira ok lagi lar..stakat kena tadah telinga dengar dia berleter jew..,ok gi lar..tapi ada satu hari 2..,ntah camna tah aku bleyh terkantoi dengan ketua warden skolah aku!! haduihh..parah sunggoh wak2 2..dia ligan aku dengan moto dya sampai dalam asrama! hisyhh...xpasal2 ja kena ketuk ketampi kat tengah2 dataran sekolah keesokkan harinya 2..huhu..malu3...tapi..,padan lar dengan muka aku kan..hehe..wak2 form 4 plak..,aku slalu ponteng kelas..tambah2 kelas sejarah..haduss..kalau aku masuk kelas pown..,aku tido jew..bukan aku sorang..,budak2 kelas aku yg laen pown sama ja..hehe..4 IK..mmg best sgt3 kelas 2..masa first aku masuk klas 2..,aku asa boring sgt2 sbab kena dok 1 kelas dgn budak2 pndai..paham2 jelar budak pandai macam mana kan..sampaikan setiap kali kalau ada masa lapang,aku mesti dok kat kelas org laen..xpenah stay pown dalam kelas aku 2..wak2 prep lagi larhh..mmg kalau cari aku dekat kelas 2,mmg xkan jumpa pnya..hehe..tapi bila aku dah dok skali dgn depa baru lar aku taw yang depa nie xda lar skema mana pown..bleyhh ajak wat jahat gak lar..even bila cg cari aku waktu aku ponteng kelas pon depa leyh tolong cover g..hehe..mmg sporting abes! sayang korang semua..!! hehe..tapi aku dok kelas nie setengah ta0n jew sbab pas2 aku pindah g skolah laen plak..hurmm..sedih 2 mmg lar sedih..tapi..,aku nak try environment baru plak..yg pasti SMKAS adalah skolah yg pling hebat skali!! 1 DK, 2 DK, 3 DS, and 4 IK adalah kelas yang paling happening!! : D

                                                                               
  Lepas SMKAS, aku pindah ke SEKOLAH MENENGAH SAINS KUBANG PASU plak..hurmm..skolah nie nak kata best sgt 2..,xda lar best mana pown..tapi yg paling bestnya kawan2 dengan junior2 aku larhh...blajar dekat skolah nie tension cket..pa2 cket semua nak banding dgn SBP yg hebat2..tapi..,bila pikir2 balek.,kalau xwat perbandingan 2..,mesti kami semua xpulon nak blajar..hurmm..dekat skolah nie..aku paling banyak main wak2 form 4 larhh..wak2 form 5 serius cket..dah nak SPM kan...tapi kat skolah nie jugak lar aku blajar jadi seorang yg tabah dan sabar walaupown kadang2 2 tahap kesabaran aku ada hadnya..huhu..rindu lar dekat kawan2 aku..UNDEFINED CREW...you all are the best!! [maaf..aku xdapat upload logo smskp..da masalh teknikal..huhu..]

okaiyhh...2 ja lar cita aku pasal skolah aku..banyak lagi benda nak cita tapi..,cita ckit2 dah lar..nanti xlarat nak baca plak..hehe...aku taw korang pown ada pengalaman yg menarik pasal skolah korang kan..,well..,I would be happy to hear it one day..sometimes in our life, we did the same thing at the same place, but the experience that we get would never be the same..!! so be free to leave your comment here...i would be glad for that...ok then,till we meet again...daaa....gud nite everyone...asalamualaikum.. ^_^



6 comments:

  1. ayun hg buat esei bm utk intvw mktb ka ni?haha
    nice!

    ReplyDelete
  2. woi cik kak.. ang sorang ja yang skema kelas khaldun tue... kami tak main r skema2 nie... kami kan taiko.... hahahhhahaha

    ReplyDelete
  3. hana: aku rindu lar nak wat esei..hehe..dulu wak2 cg suroh wat..,aku xwat pown..haha..

    syarfa fiqa: wahh..lawan tokeyy nampak..! haha..

    ReplyDelete
  4. salam perkenalan,,,btw,nice story.. :)

    ReplyDelete
  5. hahaha,.. ayon!!!! ang mmg,... juara tida lam klas,.... ang la owg prtama yg titoo lu,... hahaha...

    ReplyDelete
  6. nabilah: thanks! :)

    husna: hg jeles pa weyhh..haha..

    ReplyDelete