Monday, September 10, 2012

The Journey Has Begin..

Assalamualaikum.. waahh..lamanya x menaip!! sebelum ni rasa malas nk tekan keyboard nk perah idea semua2 nie.. tapi sejak dah menjadi perantau nie, tiba2 jari jemari nie rasa rindu plak nk menaip..more to nk release streess actually..hihi.. dah masuk minggu kedua aku dok kelantan nie,.. and sekarang aku dah bergelar MEDICAL STUDENT!!! waahh..bunyi mcm glamour jaa..tapi~~~~ perghh.. rasa mcm nk pengsan ja tgok buku2 medic nie..baru bukak buku anatomi, otak dah xdapat nk function at the moment.. haha.. (susahnya nk belajar medik nie..)kalau nk ikotkan hati, mmg aku nk tukar course skrg nie gak.. but, bila dah fikir pasal family, susah payah diorg semua dtg hntar aku kat cnie..bayar yuran dah beribu2..xkan aku nk give up mcm tu ja kan? at least i should try my best.. the only thing yg motivate aku kat cnie is MY FAMILY..



HOMESICK??  kalau nk tnya pasal homesick, mungkin org akan pikir aku x homesick sbb dah biasa dok hostel since form 1 ag kan? but, to be honest, aku mmg sgt sgt HOMESICK!! haha.. minggu first kat cnie mmg tiap2 malam asyik nangis jaa..tapi aku x cita la kat sapa2..malu weii.. haha..bila dah masuk second week nie, ok dah ckit kot..xdak la nangis sgt..tapi kdg2 bila teringat family tu, meleleh jugak la air mata..hihi..sampaikan ada satu hari tu, aku turun cafe nk beli makanan.. pastu aku ternampak ada air jagung..teringat yg adik2 aku suka minum air tu.. huisyhh..tiba2 ja hujan kat muka aku..haha.. cpat2 naik bilik tak makan dah.. haha.. bunyi mcm lawak ja kan? teruk snggoh la aku nie.. 



suasana di kelantan?? hmm..cmna nk ckp yew..ntah lah..tapi lau tnya aku bab makanan, aku bleyh la jawab.. haha..cukop sebulan aku dok cnie, maybe sugar dlm darah aku naik.. haha.. skrg lau beli air ape2 pon, aku mesti tmbah air suam skali sbb mmg manis sgt sgt.!! tapi bnda yg pling aku suka pasal klntan nie is brng diorg for example, baju n tdung mmg sgt murah compared to kedah..lau kat kedah, tdung harga rm10 tu pling murah r tu.. tpi kat cnie rm7 pon bleyh dpat ag..kat kedah, sorie laaa~~~ since aku still baru ag kat klntan ni, so x bnyak lgi la tmpt yg aku explore..aku just explore stakat depan usm nie jaa..nk pi tmpt jaoh2 lmbt ag la kot..yg kat dpan usm nie pon tak hbis explore ag.. haha..



ape lagi ek nk crita?? hurmm.... hah? air?? hahaha.. aku engat lagi,. dulu kat kedah kalau bukak paip nmpk air warna kuning, mmg aku xkn sentuh lgsg air tu.. air kotor.. nanti badan aku gatal..haha.. kononnya la kan~~ tapi dok kat cnie, kalau aku nk tnggu air tu putih baru nk mandi, hmm.. mmg x mandi la aku jawabnya~~~ hahaha..but,apa2 pon aku still bersyukur.. at least kat cnie aku still ada air nk mandi,minum mkan pakai n sbgainya.. kat ngara lain, nk dapat setitik air pon ckop susah.. so, bersyukurlah dgn apa yg kita ada..even badan aku gatal2 sikit sbb air tu skng nie, tapi aku xkisah..sementara badan nak biasakan diri, mmg cmtu lah kan.. nanti dah lama2 ok la tu.. inshaAllah..

hmm..cukop kot stakat ni dulu..nk cita pnjg2 pon, hari ni baru hari kedua aku masuk lecture..so, xde bnda sgt la nk cita pon.. pa2 pon, lecturer kat cnie mmg da best! kdg2 aku xrasa pon diorg smua mcm lecturer..rasa mcm kakak, abang mak n ayah aku plak..baik sgt!! hopefully diorg akan still mcm tu smpai aku hbis fifth year kat cnie..huhu.. inshaAllah kalau idea baru muncul, aku akan menulis lagi..terima kasih kepada semua yg telah mendoakan kejayaan saya di sini..inshaAllah saya akan berusaha dgn bersungguh2 untuk meneruskan perjuangan saya di sini.. aminn.. assalamualaikum.. :')

1 comment:

  1. Assalammualaikum.

    Waa.. bestnya. A doctor to be eyy.

    Dulu ada cita-II nak jadi dokter, tapi tiba-II fatang angin takut kan segala yang sangkut paut dengan dokter. Err,,

    Good luck. May Allah bless you. :)

    ReplyDelete